De gemeente werkt alleen op afspraak. Probeer zoveel mogelijk online te regelen. Kan dat niet, bel dan met 075 – 651 2100.
Voor het ophalen van een paspoort of rijbewijs kunt u zonder afspraak binnenlopen. Op woensdagavond werken wij wel alleen op afspraak. U kunt online een afspraak maken.
Voor overige vragen kunt u ook online contact opnemen met de gemeente. Gebruik hiervoor onderstaand contactformulier.
Contactformulier gemeente Oostzaan
Huisregels
U bent van harte welkom in het gemeentehuis. Wij zijn er om u te helpen. Dat doen wij graag goed en snel. Daarom hebben wij voor uw en onze veiligheid, een aantal huisregels opgesteld. Deze hebben wij hier op een rijtje gezet:
Openingstijden gemeentehuis en klantcontact
Openingstijden gemeentehuis
Maandag 8.30 – 17:00 uur
Dinsdag 08:30 – 17:00 uur
Woensdag 08:30 – 19:00 uur
Donderdag 08:30 – 17:00 uur
Vrijdag van 8.30 – 12:00 uur
Kijk ook bij aangepaste openingstijden
Burgerzaken (aanvragen paspoorten, rijbewijs, uittreksel etc.)
De afdeling burgerzaken werkt uitsluitend op afspraak. Je kunt online of telefonisch een afspraak maken.
Adres gemeentehuis Oostzaan
Bezoekadres: Kerkbuurt 4, 1511 BD Oostzaan
Postadres: Postbus 20, 1530 AA Wormer
Telefoonnummer
075 651 21 00 (ook buiten kantoortijden, bij een gevaarlijke situatie)
Telefonisch spreekuur
Voor vragen over:
- WMO (keuzemenu optie 1)
- Werk en inkomen (keuzemenu optie 2)
- Vergunningen (keuzemenu optie 3)
- Burgerzaken (keuzemenu optie 4)
Toelichting telefonisch spreekuur
- WMO: bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 11.30 uur
- Werk en Inkomen: bereikbaar op maandag t/m donderdag van 08.30-11.30 uur voor vragen over bijstandsuitkeringen, bijzondere bijstand en minimaregelingen. Vragen kunnen ook gemaild worden naar wiz@over-gemeenten.nl .
- Vergunningen: bereikbaar op maandag t/m donderdag van 08.30-11.30 uur voor vragen over vergunningen, bouwen, bestemmingsplannen, bouwarchief gegevens etc.
- Burgerzaken: bereikbaar op maandag t/m donderdag van 8:30-11:30 uur
Tijdens en rondom de feestdagen en op sommige andere dagen zijn de openingstijden en de dienstverlening van de gemeente Oostzaan aangepast. Zie het overzicht.
Oktober
Dinsdag 15 oktober is het gemeentehuis, vanwege een personeelsbijeenkomst, gesloten van 10:30 tot 13:00 uur.
December
5 december sluit het gemeentehuis om 16.00 uur.
24 december sluit het gemeentehuis om 16.00 uur.
Eerste kerstdag, woensdag 25 december is het gemeentehuis gesloten
Tweede kerstdag, donderdag 26 december is het gemeentehuis gesloten.
31 december sluit het gemeentehuis om 16.00 uur.
Wilt u iets melden? Vul dan onderstaand formulier in.
Wilt u een e-mail sturen. De gemeente heeft een algemeen e-mailadres: antwoord@oostzaan.nl
Heeft u een journalistieke vraag? Dan kunt u terecht bij ons team Communicatie, via het algemene telefoonnummer: 075 651 21 00, of mail naar communicatie@over-gemeenten.nl .
U kunt een klacht indienen via de link hieronder.
Website - klacht over de gemeente
Als u schade lijdt die toe volgens u toe te rekenen is aan de gemeente, dan kunt u het formulier aansprakelijkstelling door derde invullen.
Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden, of heeft u een opmerking over deze website? Laat het ons dan weten. Wij waarderen uw feedback en verbeteren graag onze website.
Het bezoekadres van het gemeentehuis is:
Kerkbuurt 4
1511 BD Oostzaan
Openbaar vervoer
U kunt vanaf Zaandam Station of Amsterdam CS met bus 392 naar het gemeentehuis van Oostzaan reizen. Stap uit bij halte De KunstGreep Oostzaan. De ingang ligt aan het Kerkplein. Kijk voor een precieze OV-reisbeschrijving op de website 9292.nl.
Website - 9292 - reisinformatie gemeentehuis
Auto
Het gemeentehuis is goed per auto te bereiken. U kunt gratis parkeren bij het gemeentehuis (Begoniastraat en Dominee Nanne Zwiepsingel) en op het plein tegenover Dominee Nanne Zwiepsingel 24 (achter de begraafplaats). Wanneer u parkeert op de parkeerplaats bij supermarkt Dirk van den Broek (Hannie Schaftplein), houd dan rekening met de blauwe zone van maximaal 2 uur parkeren.