Als u niet goed bent behandeld door een medewerker van de gemeente, kunt u een klacht indienen bij de gemeente.
Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van de gemeente. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen.
Denkt u erover om een klacht in te dienen? Het is ook mogelijk om eerst even te bellen met de klachtenbehandelaar van de gemeente via 075-651 21 00. Deze kan u verder helpen.
Zo meldt u een klacht over de gemeente:
- U neemt contact op met de gemeente.
U geeft door:- uw naam en adres
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de naam van de medewerker of bestuurder van de gemeente, over wie u een klacht heeft
- Of neem per brief contact op met de klachtenbehandelaar.
U geeft door:- uw naam en adres
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de naam van de medewerker of bestuurder van de gemeente, over wie u een klacht heeft
- Onderteken de brief.
Let op! Vraag om een ontvangstbevestiging van uw brief. Deponeer uw brief niet in de brievenbus van het gemeentehuis, dan ontvangt u geen ontvangstbevestiging, en dan heeft u geen bewijs van indiening.
Dien uw klacht digitaal in via het contactformulier.
Voor het indienen en behandelen van uw klacht betaalt u de gemeente niets.
Als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over uw klacht, neemt u contact op met de Nationale ombudsman.