Op vrijdag 19 juni heeft burgemeester Polak “De Gouden Greep” uitgereikt aan mevrouw Flens, als blijk van grote waardering en erkentelijkheid voor haar inzet ten dienste van de Oostzaanse samenleving.
Het Sociaal Plein in Oostzaan is feestelijk heropend met een moderne inrichting. Oostzaners kunnen hier weer samenkomen, boeken lenen en meedoen aan activiteiten.
De fractievoorzitters van CDA, GroenLinks, D66 en PvdA hebben gisterenavond hun handtekening gezet onder het coalitieakkoord voor de bestuursperiode 2026–2030.
Sinds 6 juni wonen vier alleenstaande minderjarige vluchtelingen (AMV’ers) in Oostzaan. Het gaat om jongeren met een verblijfsvergunning die begeleiding krijgen richting zelfstandigheid.
Vrijdag 22 mei stond de Geldmarkt in Oostzaan in het teken van ontmoeting, informatie en ondersteuning. Bij supermarkt Dirk van den Broek verzamelden schuldhulpverleners, de SMD, Welzijn Wonen Plus en werkmakelaars zich om met inwoners in gesprek te gaan over geldzaken en werk.
In online artikelen en op kaarten over de Spreidingswet lijkt het alsof onze gemeente geen asielzoekers opvangt. Dat roept vragen op. Lees hier hoe dit zit.